Mindfulness voor vrouwen

 

Welke vrouw verlangt niet naar tijd voor zichzelf, zonder iets voor anderen te hoeven zijn? Tijd om te rusten, te herstellen, om even niets te moeten. Tijd nemen om alle gedachten bij te houden die de hele dag in en uit vliegen. Om haar gevoelens te scheiden van de wirwar van die van anderen. Om in contact met zichzelf te zijn. Om haar eigen geest helder te krijgen.

Mindfulness veranderd de manier waarop je naar jezelf en de wereld kijkt. Je krijgt meer compassie voor jezelf en je omgeving. Elke vrouw, met of zonder klachten, is welkom en kan profiteren van de voordelen van mindfulness.

Heb je last van stress, somberheid, burn-out of zou je graag iets veranderen aan je leven maar je weet niet zo goed hoe? Wetenschappelijk is aangetoond dat mindfulness bijzonder effectief is voor mensen die depressieve of angstklachten hebben of één of meerdere depressies hebben gehad. Depressieve en angstklachten verminderen of verdwijnen en de kans op terugval wordt gereduceerd met 60%.

Mindfulness zorgt voor minder stress, minder lichamelijke pijnklachten, meer focus, beter geheugen en meer zelfcompassie. Daarnaast heeft mindfulness een gunstige werking op je bloeddruk, je hartslag en op je immuunsysteem. Diverse studies hebben bewezen dat mindfulness werkt.

Door het dagelijks leven met meer aandacht te leven leer je weloverwogen keuzes te maken. Keuzes, die goed zijn voor jou. Goed voor jezelf zorgen. Coach jezelf naar ontspanning en rust.

 

Wat ga je leren

Mindfulness is een vaardigheid. Zeker als je doel is mindfulness een vast onderdeel van je leven te maken zul je eerst moeten trainen om het je eigen te maken.

De 8-weekse mindfulnesstraining is een bewezen effectieve methode om mindfulness te leren beoefenen. Omdat ik met kleine groepen werk is er voldoende ruimte voor het leerproces van iedere deelnemer.

Onderdelen die tijdens de training aan de orde komen zijn:

  • meditatietechnieken
  • bewegingsoefeningen, zoals yoga en tai-gong
  • aandachts- en concentratie oefeningen
  • theoretische achtergrond van mindfulness
  • bespreken ervaringen
  • mindfulness praktisch toepassen in je leven

Naast de bijeenkomsten is het ook de bedoeling dat je thuis oefent. Wat je water geeft groeit.

 

Jouw resultaat

 

  • Minder stress en piekeren. Rust in je hoofd en in je lijf.
  • Meer genieten van het leven. Niet alleen van de grote dingen, maar juist ook de kleine dingen die ons leven zo fijn maken.
  • Beter omgaan met emoties, ze benoemen zonder je erdoor te laten meeslepen.
  • Inzicht in je automatische patronen en valkuilen en hoe je hiermee bewust en effectief om kunt gaan.
  • Verbetering van de relatie met mensen om je heen.
  • Vergroot je zelfkennis, helpt je meer bewust worden van je grenzen.

 

Mindfulnesstraining najaar 2020

De mindfulnesstraining bestaat uit 8 lessen van 2,5 uur. Op maandagavond van 19.30 – 22.00 uur plus een mindful walk les van 1,5 uur.

  • 26 oktober
  • 2, 9, 16, 23 en 30 november
  • 7, 14 en 21 december

Locatie: Centrum van Alphen, Prinses Marijkestraat 20, 2404 BC Alphen aan den Rijn.

Je kunt gratis parkeren voor de deur.

 

Tarief

Jouw investering* voor deze training is:

EUR 447,- (btw vrij)

 

*inclusief trainingsmateriaal, je eigen meditatiekussen, mindful walk clinic en koffie/thee en healthy snacks

In verband met Corona betaal je pas zodra definitief is dat de training doorgaat. Bij inschrijving betaal je een aanbetaling van EUR 50,-

 

Praktische informatie

De mindfulnesstraining wordt gegeven in het Centrum van Alphen. Een sfeervolle, lichte locatie die makkelijk bereikbaar is en waar je gratis kunt parkeren.

Je hoeft niets mee te nemen naar de training. Matjes, kussens en alle benodigde materialen die je nodig hebt om te oefenen zijn aanwezig. Tijdens de eerste trainingsdag krijg je bovendien je eigen meditatiekussen. Die kun je ook gebruiken om thuis te oefenen.

  • 8 lessen van 2,5 uur + Mindful Walk 1,5 uur
  • Kleine groepen. Minimaal 5, maximaal 8 deelnemers
  • Een fraai vormgegeven werkboek
  • 5 luisteroefeningen voor thuis
  • Je eigen meditatiekussen
  • Intakegesprek van 30 minuten

 

Mindfulnesstraining individueel  

Het is ook mogelijk om individueel (of samen met je partner, vriend, vriendin of collega) de mindfulnesstraining te volgen. Op een moment dat het jou uitkomt.

Heb je hier belangstelling voor? Neem dan even contact met me op voor de mogelijkheden. 

Anderen over Natascha

De Mindfulness training bij Natascha heeft mij veel nieuwe inzichten opgeleverd. Vanuit mijn achtergrond heb ik al veel kennis over de invloed van stress en gedachten, toch heb ik veel nieuws geleerd over hoe dit werkt bij mij en hoe hiermee om te gaan. Daarnaast sluit Natascha aan bij jou als persoon, bij je interesses en je wensen. Dit maakt dat je je gehoord voelt. Daarnaast vond ik het heel fijn om de training in een kleine groep te volgen, er is veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Tijdens de training en na afloop merk ik dat ik met meer acceptatie naar mezelf en anderen kan kijken, makkelijker afstand kan nemen van gedachten en ik nog meer geniet van dingen waar ik vrolijk van word. Natascha, bedankt voor al je inzet en ondersteuning!
Ilse

Mindfulnesstraining

Lieve Natascha,

De eerste keer dat ik (met hulphond) bij jou kwam was ik redelijk opgefokt!!!

Dat ik de eerste keer na een bodyscan alleen nog maar kon gapen zegt voor mij wel wat… (mijn hond lag trouwens ook buiten westen :)).

Wat heb ik door de lessen bij jou veel geleerd. Ik breng het dagelijks in praktijk en dat wil voor mij heel wat zeggen!!! Die apen krijg ik dus ook niet meer uit mijn hoofd, je wordt bedankt :):):)

Lieve Natascha bedankt voor alles en ik kom zeker nog langs voor een opfrissertje.

Dikke knuffel

Marjanne

Mindfulnesstraining Individueel

Lieve Natascha,ik ben zo blij dat ik jou op mijn pad ben tegengekomen,ik was teneinde raad. Ik heb van jou zoveel geleerd teveel om op te noemen, zou zeggen ondervind het zelf. De rust, het echt er zijn voor jou en je betrokkenheid. Ik mis de wekelijkse bijeenkomst en hoop dat wij elkaar weer spreken bij de refresh bijeenkomst . Liefs Thea
Thea

8-weekse Mindfulnesstraining MBSR

Beste Natascha,

Ik ben zo blij dat ik de cursus bij jou heb gevolgd. Iedere dag heb ik daar nog profijt van.

Mede hierdoor gaat het erg goed met mij.

Marianne

8-weekse Mindfulnesstraining MBSR